سعی کنید یکی از مواد غذایی زیر را در خوراک روزانه خود بگنجانید:

·        بادام: منبع خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان است. این مغز میوه در کنترل وزن، سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر موثر است.

·        جو: این ماده غذایی سرشار از ویتامین E، گروه ویتامینهای B، فیبر و انواع آنتی اکسیدان می‌باشد. در جو ماده‌ای دیگر وجود دارد به نام بتاگلوکان که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد.

·        قهوه: مقادیر کم این ماده می‌تواند مانع از بروز دیابت نوع 2 شود. تاثیر شگرفی در خلق و حافظه میگذارد. در مردها دیده شده است که مانع از شکل گیری بیماری پارکینسون در افراد مستعد می‌گردد.

·        تخم مرغ: انرژی زیادی ندارد ولی منبع بسیار خوبی برای پروتئینهای با کیفیت است. اسید فولیک و آهن بالایی هم دارد. نقش مفیدی در سلامت بینایی و کنترل وزن می‌تواند داشته باشد. در صورت مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه، میزان اشتها را در کل روز کاهش می‌دهد.

·        انگور: سرشار از ویتامین C، پتاسیوم و Quercetin است. پژوهشها نشان داده‌اند که quercetin در افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن نقش موثری دارد.

·        کلم پیچ: این سبزی فوق سالم دارای ویتامینهای A و C، پتاسیوم، لوتئین و زگزاتان است که تاثیر زیادی در کاهش موارد بعضی از سرطانها و نابینایی ناشی از پیری دارد.

·        زنجبیل: این ادویه خاصیت ضد التهاب دارد و می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش دردهای مفصلی بخصوص زانو داشته باشد. از طرف دیگر در کاهش آشوب معده، تهوع و ماشین گرفتگی تاثیر قوی می‌گذارد.

·        گردو: این مغز هم دارای بهترین نوع ویتامین E است که اثر آنتی اکسیدانی خوبی را ایفا می‌کند. قبلا در مورد فواید مواد آنتی اکسیدان توضیح مفصل داده‌ام.

·        سیب زمینی: دارای مقادیر زیادی از ویتامینهای A و C، فیبر و نشاسته است. منبع سرشاری از ماده‌ای بنام لیکوپن است که در مبارزه بر بیماریهای قلبی و سرطانهای پروستات و پستان نقش قوی دارد.

·        روغن زیتون: این ماده که در غذاهای مدیترانه‌ای به وفور دیده می‌شود، منبع خوبی از چربیهای غیراشباع مفید برای قلب می‌باشد. از طرف دیگر اثر ضدالتهابی خیلی خوبی دارد و برای بیماریهای قلب و سرطان تاثیر خوبی دارد.

+ نوشته شده در  جمعه بیستم دی 1387ساعت 17:49  توسط دکترمحمدعلیزاده |